מתי אפשר להתחיל לתת ביצים לתינוק?

שתפו את המתכון ב:
דרגו את המתכון

ביצים ידועות כמזון אלרגני.

מחקר שהתפרסם ב-9.2016 נמצא כי חשיפה מוקדמת (סביב גיל 4-6 חודשים) חשובה במקרים בהם יש היסטוריה משפחתית של אלרגיה / אטופיק דרמטיטיס. חשיפה בגיל הזה תקטין את הסיכוי להתפתחות אלרגיה. המחקר הינו מחקר "צעיר" ויש לקחת זו בחשבון.

בהתחשב במחקר הזה ויחד עם ההמלצה לשילוב מזונות משלימים בתפריט התינוק סביב גיל 6 חודשים, תוכלו להתחיל בשילוב ירקות בתפריטו של התינוק ולאחר מכן  ביצה כחלק מהמנה הטחונה.

חשיפה לביצים אצל תינוקות

חישפו לכמויות קטנות ולפחות 3 פעמים. כמות קטנה של כ 1/4 ביצה קשה, יכולה להיטחן כחלק מהמנה. להשתלב כחלק מקציצה מבושלת (לחצו כאן למתכון לקציצות לתינוקות) שתשלב במנה הטחונה ובהמשך ישתלבו ביצים בתפריטו של התינוק כמנה בלעדית (חביתה/ביצה קשה וכו' או כחלק ממתכונים מורכבים יותר).

בגיל 6 חודשים, שלבו ביצים לשם החשיפה אע"פ שישנם מקורות נוספים לחלבון (קטניות, בקר, הודו, עוף, דג).

סביב גיל 8-9 חודשים סביר ששילובם של ביצים בתפריט יהיה תדיר יותר.

מוזמנים להיכנס למגוון תפריטים לתינוקות מגיל 6 חודשים ומעלה

למען הסר ספק,

אין שום בעיה לגדל תינוק טבעוני שאינו אוכל ביצים, במקרים של תפריט צמחוני או טבעוני, יש לקחת בחשבון את מטרת כל אחד מפריטי המזון שהוצאו מהתפריט וליצור תפריט מועשר דרך מקורות אחרים. במקרה הזה, ביצים מהוות מקור לחלבון, B12 ומשמשות כמרכיב משמעותי במתכונים שונים.

דברים שחשוב לדעת בתפריט ללא ביצים:

מקורות לחלבון בתפריט לתינוקות ללא ביצים – ניתן לשלב – קטניות / מוצרי בשר / מוצרי חלב / קמחים עשירים בחלבון (קמח עדשים, קמח חומוס).

את השימושים השונים במטבח ניתן להמיר בשימוש בזרעי פשתן / רסק תפוחים / טחינה גולמית / חמאת בוטנים. חלופות אלו לא מהוות מקור לחלבון אלא יאפשרו לכם הכנה של מתכון ללא ביצים.

באתר המתכוניה, תוכלו לבצע סינון ולחפש מתכונים כך שלא יכילו ביצים.

 

שתפו את המתכון ב: