דגים בתזונת תינוקות – תמלול האירוח בקבוצת המתכוניה עם ד"ר תורי גולדשטיין

ארגוני הבריאות השונים בעולם,מקדמים מאוד צריכת דגים בזכות היתרונות הכוללים:

>> הרכב חלבוני איכותי
>> עושר של ויטמינים ומנרלים
>> חומצת שומן חיונית* מסוג אומגה 3 בעיקר מסוג DHA ו EPA . שתי החומצות האלו חשובות להתפתחות המוח (עוד בשלב העוברי) בהמשך החיים להתפתות המוח של התינוק ובמעגל החיים משפיעות כמורידות סיכון לתחלואה לבבית.
* חומצות שומן חיוניות, הן אלו שגופנו צריך לקבל מהתזונה, שכן לא יוצרו בעצמן אם לא נצרוך אותן.

מתי נתחיל לשלב דגים ?
שילוב דגים מתאפשר החל מגיל 6 +חודשים. אבל! דגים עשויים כמו מספר מזונות נוספים, לעורר תגובה אלרגית. על כן זה לא המזון הראשון שהייתי משלבת בתפריטו של תינוק. 8-9 חודשים זה גיל טוב לשילוב הדגים.
למה לחשוף בגיל צעיר?
שילוב  דגים בתזונת תינוקות ופעוטות, יספק מקורות איכותיים לאותן חומצות שומן חיוניות .בשל  טעמם הייחודי של דגים, כדאי ונכון לשלבם בגיל צעיר על מנת להרגיל את החייך הצעיר לטעמם של הדגים. הענות האכילה של תינוקות ופעוטות למגוון טעמים טובה יותר בגילאים הצעירים.
מה הסיפור עם הכספית?

כספית הינה מתכת כבדה ששוקעות בים דרך תעשיות ששפכיהם מגיעים לים. כספית מצטברת בדגי ים קטנים שאוכלים את הפלנקטון, הדגים הגדולים שטורפים דגים קטנים, יכילו תכולת כספית גבוהה  ועל כן לא מומלצת.

דגים גדולים : טונה אדומה / טונה אלבקור (שתיהן פחות שכיחות בשימוש בארץ), פרידה, לוקוס – בהן עשויה להיות כספית ברמה שלא נרצה לצרוך ביומיום

איזה דגים מומלצים?
נחפש דגים נקיים ממתכות ככל שניתן. אזור הגידול יכול להשפיע על איכות הדג. דגי ברכות גדלים בתנאים מבוקרים ללא שאריות של אנטיביוטיקה וכספית. זו הסיבה להמלצה החמה לדגי ברכות.
גידול בבריכות מאפשר שמירה על תנאי הגידול והמזון.

ואלו שמות הדגים 🙂 

  • מוסר
  • בס
  • בורי
  • אמנון
  • פורל
  • לברק
  • קרפיון

בורי, מכיל כמות אומגה 3 גבוהה!
קרפיון נענה בקלות על ידי ילדים, תכולת האומגה 3 שלו נמוכה יותר

כמו כל מזון בריא, גם דגים כדאי ונכון לשלב בתפריט כחלק מתפריט שבועי מגוון. אין הנחיה לכמות מינימלי או מקסימלית.

איך מזהים דג טרי ?

  • הריח- הריח צריך להיות עדין ולא חזק
  • עיניים – צריכות להיות לא עכורות
  • זימים – רטובים ובגוון אדמדם
  • פילה- צבע הפילה צריך להיות ורדרד

ומה לגבי טונה בקופסה ? 
טונה בקופסה אינה מהווה מקור עשיר לאומגה 3, היא תספק מקור לחלבון ותכולת הכספית בה מינימלית כך שאין מניעה מהגשה ש טונה 2-3 פעמים בשבוע.

על מנת לשמר את איכותו של הדג, יש להעדיף הכנה באידוי/אפיה מהירה.
יש לוודא טחינה  מוחלטת וחלקה של הדג !

מוזמנים לצפות גם בוידאו !

 

ידיים שוטפות שבועות
הטור של שישי

גוף מחובר ללב מחובר לגוף

את הטור הזה, תוכלו לבחור אם לקרוא, או להאזין לי מקריאה אותו. כאן מאזינים: זה לא רק העולם שמתערער, גם

עגלת קניות
Start typing to see posts you are looking for.