כמה חלבון? כמה פחמימה? איך מרכיבים מנה לתינוק?

שתפו את המתכון ב:
דרגו את המתכון

עקרונות בהרכבת ארוחה מזינה.

  • גיוון התפריט – יש להקפיד על גיוון מרכיבי היממה בהתאם למזונות אליהם נחשף התינוק.
  • הקפדה על רכיבים טבעיים – כאלו שרכשתם בעצמכם את חומרי הגלם להכנת המנה. המעיטו ככל שניתן שימוש במוצרים מעובדים.
  • חפשו מתכונים שיתאימו לכלל בני הבית, כך תחסכו עיסוק מיותר במטבח, ותוכלו להגיש מנה משותפת וטעימה. הכינו מנה המתאימה לכל בני הבית, הוציאו מנה עבור התינוק ורק אז הוסיפו את המלח ליתר בני הבית.
  • יחסים במנה – תינוקות נדרשים להרכב תזונתי עשיר, כזה המכיל פחמימה שומן וחלבון. בטבלה הבאה תוכלו למצוא את רשימת אבות המזון.

שימו לב !! הכמויות של כל אחד מאבות המזון מתייחסות ליחסים (בין כל אחד מאבות המזון ) במתכון, לדוגמה שילוב של חצי בטטה יחד עם 2 כפות קטנית לאחר בישול כפית שמן זית ומעט ירקות , יספקו מנה מאוזנת תזונתית. הכמות שהתינוק יאכל, תלויה רק בו, יש תינוקות שיצרכו רק חלק מהמנה המתקבלת ויש כאלו שיבקשו מנה גדולה יותר. הקפידו על הרכב המנה במתכון, התינוק הוא זה שיסמן כמה נכון עבורו לאכול מאותה המנה. 

בגילאים השונים תשתנה מנת האכילה שהתינוק אוכל. מובן שתינוק בן 6 חודשים יאכל כמות שונה מזה שבן 18 חודשים.  הדרך הנכונה היא להמשיך להגיש מנה מגוונת ולסמוך עליו שהוא יבחר כמה ממנה נכון עבורו לאכול.

הטבלה המצורפת תעזור בבניית הרכב ארוחה המכילה את כל אבות המזון וכמויות החלבון בה נכונות עד גיל שנה +/- לאחר מכן יהיה קל לזהות מהילד מה הכמות הנדרשת עבורו.

עד גיל 8-9 חודשים תספיק ארוחה 1 ביום המכילה חלבון,
ובגיל 9+ חודשים עם הוספת ארוחת מוצקים שלישית, שלבו חלבון ב 2 ארוחות מוצקים .

 

מחפשים מתכונים לגיל 6 חודשים?

רוצים ללמוד על תזונת תינוקות?
"צעדים בהזנת התינוק" הספר המקיף ביותר על תזונת תינוקות – להורדה מהירה

מחפשים עוד תפריטים לתינוק – לחצו כאן!

שתפו את המתכון ב: