במקרר, במגירה או על אדן החלון? איך שומרים ירקות ופירות ?

כדי לאכול כמות טובה ומגוונת של פירות וירקות, נדרשת הערכות קלה! כזו שתאפשר לכם לתכנן קנייה שבועית ולאחריה להנות מירקות ופירות טריים לאורך השבוע ולעיתים אפילו יותר.

הנה שתי עובדות שנכונות לכלל הפירות והירקות:
> שטיפת ירקות ופירות – יש לבצע מיד לפני האכילה. שטיפה במים תספיק. הקפידו לשטוף לפני האכילה בעיקר ירקות עליים ועשבי תיבול. שטיפה והחזרה למקרר עלולה לגרום להפתחות חידקים ושגשוש של אורגניזמים ועל כן המנעו משטיפה מוקדמת.

> על מנת להקטין חשיפה לחומרי הדברה, קלפו פירות וירקות. רוצים בכל זאת להנות מהסיבים? קלפו באופן חלקי, קילוף "זברה " כזה שמשאיר את חלק מהקליפה על הפרי.
בטוחים שהטיפול בפרי שאתם קונים איכותי? תוכלו לשאיר את הקליפה כמובן.

הארכת חיי "מדף" של ירקות שונים

שיטת הכפית! גאונות לשמה. מכניסים את המלפפונים לתוך שקית ולמקרר (למגירת הירקות והפירות אם יש אחת יעודית במקרר שלכם) ובתוכה מניחים כפית/מזלג או כל סכום מתכתי. תרוויחו מלפפונים טריים לאורך זמן !!! (מחכה לתמונות אחרי הנסיון )

הנייר הסופג! רוצים להאריך את חיי המדף של העשבים? עיטפו אותם בנייר סופג ואחסנו בקופסה או שקית נילון. זכרו, לא לשטוף לפני!
על אתילן שמעתם? אתילן הוא חומר הנמצא בתפוחים שזיפים ובננות ומשפיע על תהליך ההבשלה, אבל לא רק! נוכחותם ליד פירות אחרים אבוקדו למשל) תאפשר הבשלה מהירה יותר.

שימו לב ! אם הפרי כמעט בשל (האבוקדו למשל) נוכחות קרובה לבננה, עלולה לגרום להבשלה מהירה מידי. תפוח לעומת זאת יעשה עבודה יותר "מתונה".

לא זורקים פה! שימוש בפירות "עייפים"

יש לנו נטייה לא לזרוק, נטייה מבורכת בעיני! אבל מה בעצם אפשר להכין עם פירות "עצובים" ?
1. עוגה, טעמו המתוק של הפרי יעלה ככל שיבשיל וכך נוכל להנות מעוגה עם כולת סוכר נמוכה יותר. תוכלו למצוא עוגות קלאסיות של בננה למשל כפתרון לאותן בננות "עייפות" .
2. מקפיאים פירות! גם בקיץ גם בחורף, שייק פירות יכול להיות "הדבר" ! אם הפרי שבמקרר התעייף, חיתכו לקוביות בגודל שניתן להכניס ישר לשימוש במעבד המזון או הטוחן, ושימרו בהקפאה! האם הערכים נשמרים? באופן חלקי, אבל זה בטוח יותר טוב מלזרוק את זה ומהפתרון שאולי מצאו כשתחפשו משהו מהיר ומתוק לצרוך.
3. מכינים ריבה. ריבה היא תורה שלמה, על פניו נראה שערבוב מים וסוכר זה כל מה שצריך, אבל ישנם תהליכים נסתרים ומרתקים שגורמים לריבה להקריש ולהגיע לסמיכות שלה.
סוכר הוא לרוב המרכיב שישפיע באופן הכי ברור (עבורנו) על תהליך יציר הריבה.
אך מה קורה כשרוצים להפחית או להמנע ממנו ?
במקרה כזה כדאי להכיר את הפקטין.
חובבי הבישול והאפייה יכירו אותו כחומר גלם על מדף האבקות, אבל כדאי שתדעו שמקורו בפירות עצמם.
הפקטין הוא מעין שרשרת הדומה לסוכר ונמצאת במעטפת הפרי וכן באזור הליבה והגרעין. יש לה תפקיד במרקמו של הפרי וככל שהבשלת הפרי מתקדמת על ידי אנזימים בפרי, כך משתחחר הפקטין לפרי והפרי מתרכך.
שרשראות פקטין המשתחררות בתהליך הכנת ריבה (בזכות טמפרטורה, ריכוז סוכר וחומציות) מתחילות "להסתבך" האחת בשניה וכך נוצר אותו מרקם "ג'לי" סמיך שאנחנו מכירים בריבה.
כדי להפחית את השימוש בסוכר להכנת הריבה, יש להשתמש בחומצה (מיץ הדרים) גרעיני פירות (שניתן להוציא בסוף ההליך) ושילוב של פירות עם תכולת פקטין גבוהה כמו תפוחים.
תוכלו לקרוא על כך עוד באתר המרתק הזה >> מדע בצלחת      

שימור תפוחי אדמה, בטוח תהיתם לא פעם, איך נמנעים מהתפרחת הזו ומה עושים כשהיא מופיעה?
יש לנו הסבר גם לזה >> שימור תפוחי אדמה .

ואל תשכחו לקרוא גם את הכתבה על גידולים אורגנים, כן או לא?

עגלת קניות
Start typing to see posts you are looking for.