ירקות טריים, מתי מתחילים?

שתפו את המתכון ב:
דרגו את המתכון

בשלבים הראשונים של האכילה תינוקות מקבלים בעיקר פירות וירקות לאחר בישול או אידוי, כך שתכולת הוויטמין c המגיעה מהמזון המוצק קטנה.

אל דאגה!! לא חסר להם ויטמין C היות והוא נמצא בחלב האם ובתמ”ל.

למה לא מתחילים בירקות טריים כבסיס לארוחה?

תינוקות נדרשים לכמות קלוריות טובה וגבוהה. ירקות (כידוע לכל מי שניסה אי פעם בחייו לשמור על הגזרה) משוייכים לקבוצת המזונות דלי הקלוריות ועל כן כמותם היחסית במנה צריכה להיות קטנה.

מתי מתחילים ?

אחרי שביססתם ארוחות מוצקים, תוכלו לשלב גם ירקות טריים.

טחונים – למשל סלט טחון, דאגו להגישו לצד המנה העיקרית ולא כמנה בפני עצמו. דאגו להוסיף שמן זית כדי להעלו את ערכו התזונתי.

למשל, הגישו את המרק הטחון המסורתי ולידו סלט טחון.

מרוסקים על פומפיה – ברגע שנראה לכם נכון מבחינת המרקם ( סביב 8-9 חודשים בד”כ).

מלפפון יהיה הירק הקל ביותר לאכילה אם תגרדו על פומפיה או תתנו את חלקו הפנימי – הגרעינים.

לאט לאט התקדמו במרקם הירקות הטריים ובמגוון.

ירקות חתוכים או סלט משולחן המשפחה – סביר שיאכלו בהנאה סביב גיל 10-12 חודשים ובהתאם למספר החשיפות שהתינוק זכה להם.

התחילו בירקות קלופים ובהמשך קלפו פחות ופחות בהתאם למיומנות של התינוק.

 

בעולם בו כולנו חיים, ירקות צריכים להשתלב במקום מרכזי בתזונה ילדים ומבוגרים (לא תינוקות).

תכולת הסיבים הנמצאת בקליפות טובה וחשובה לילדים ומבוגרים (אך כאמור לא לתינוקות ועל כן אצלם יש להגיש כמות קטנה).

הרגלים נוצרים מהיום בו התינוק נולד. אף פעם לא מאוחר להציג ירקות, אך ההענות של תינוקות תמיד תהיה טובה יותר מהענות של פעוט או ילד.

שתפו את המתכון ב: