צפיפות תזונתית

שתפו את המתכון ב:
דרגו את המתכון

צפיפות תזונתית

מכירים את המושג?
נתחיל בחידה.
מה יותר כבד, קילו נוצות או קילו ברזל?
את התשובה, אתם יודעים, נכון?
אבל אם השאלה הייתה.. מה יהיה קל יותר לאכול?
התשובה תהיה שונה, נוצות יידרשו אכילה הרבה יותר משמעותית של נפח גדול כדי לאכול, כביכול, את אותו המשקל. 

איך זה קשור לתזונת התינוקות?

בנסיון לספק מזון איכותי ומזין יחד עם היכולת והסבלנות של התינוקות והפעוטות, חשוב שנמצא מזון צפוף תזונתית. כזה שבכל ביס מכיל כמות גדולה של רכיבי תזונה: ויטמינים, מנרלים, חלבונים, שומנים, ולא רק קלוריות.
כדי לגדול היטב נדרש גיוון תזונתי.

אם ניקח למשל את הרכב חלב האם, נוכל להבין היטב, כי צפיפותו התזונתית היא גבוהה, אם לא הגבוהה ביותר.
בכל 100 מ"ל של חלב אם, תוכלו למצוא מגוון ותכולה גבוהה מאוד של ויטמינים, מנרלים, חלבונים, פחמימות, שומנים, ובמקרה הזה גם רכיבים ביולוגיים – כמו נוגדנים. בהשוואה לכל נוזל אחר, נמצא כי תכולת המרכיבים הכללית היא גדולה משמעותית בחלב האם.

במעבר למזון מגוון, יש להמשיך לשמר את המחשבה כך שבכל ארוחה תגישו מגוון רחב של אבות מזון ומקורות תזונה.
אם נגיש לילד,שאכילה היא לא התחביב הגדול בחייו, פרוסת לחם כף גבינה וסלט קצוץ ליד, סביר שנקבל ילד שמתעסק לא מעט בצלחת אבל לא אוכל מאוד מגוון.
לאותו ילד, נסו להגיש את הכריך המרוח בגבינה ובתוכו גם הסלט הקצוץ, סביר להניח שבסיום האכילה בצורה הזו, יקבל הרכב תזונתי מגוון ועשיר יותר.

מה זה אומר? מעכשיו לא מגישים דברים "בנפרד"?
לא, אבל מתכננים את הארוחה בהתאם ליכולת האכילה של הילד. עבור ילדים המשתפים פעולה היטב, נוכל להגיש מנות בתפזורת ולעזור לילד בהתאם לצורך.
עבור ילדים שלא נלהבים מהאכילה, כדאי להגיש מנות בהן כל אבות המזון מוגשות "בביס".

רעיונות?

מחפשים מתכונים? 
סננו באתר בהתאם להרכב המנה שאתם מחפשים.
למשל, ארוחה מלאה בביס.

 

שתפו את המתכון ב: