אגירת מזון – למה הילד אוכל מהר? למה הוא דוחף אוכל ?

לרוב אני בצד של הממעטים, אלו שלא כל כך אוכלים, או מנקרים באוכל
הפעם, יש פה תוכן דווקא על החובבים 🙂
חובבי האכילה שלעיתים נראה כי הם "דוחפים" אוכל

יש כל מיני סיבות לאכילה "דוחפת" ,קיצבית או מהירה מידי.
הנה כמה סיבות יותר שכיחות :

תחושה וגבולות חלל הפה : 

יש כאלו שעוד לא התנסו מספיק זמן ועל כן עכשיו בשלב הלמידה הם עוד חוקרים.
זה נראה לעיתים שהילד  לא יודע מה מה תהיה התחושה בבטן ואיך ירגיש כל האוכל הזה בפה (קצת כמו הפעם הראשונה שאוכלים מופלטה,
ויכולים לאכול עוד ועוד ממנה. עד שמזהים, שאכילת מופלטות מרובה מרגישה מאוד לחוצה בבטן אחרי כחצי שעה)

חיפוש אחר תחושה חזקה :

ילדים שאוהבים נדנוד חזק /שמעיפים אותם באויר/סיבובים באויר

גם בפה יתכן ויחפשו תחושה חזקה

בדיקה רגשית:

הסיבה השלישית, היא יותר רגשית , משהו שקשר לשיח ותקשורת

אם אני אצור, ארוחה שבה אני מתערבת ומנהלת לילד את הצלחת

בסגנון :

קח ביס מהחביתה/למה לא אכלת מלפפון או למה אתה לא אוכל פרי
או אולי – למה אתה דוחף אוכל ? תאכל לאט לאט ? 

יש פה מסרים שלא משאירים הרבה מקום לילד לנהל בעצמו את הארוחה, כך שהביטוי שלו הופך להיות בתגובה נגדית :
אם תזכירו לי הרבה פעמים לאכול, אני אפסיק בכלל
אם תכוונו אותי לכמות, אני אקח יותר

אז מה עושים ?

אם אתם מזהים שהסיבה היא חוסר ויסות ומיומנות 

הגישו אוכל בצורה המתאימה , אל תתנו קציצה שלמה אלא חתיכות

אל תתנו פרוסה שלמה אלא חתיכות

הניחו מהצלחת המרכזית מעט אוכל, כשיסיים יוכל לסמן לעוד.

העובדה שזה מונח במרכז השולחן תוכלו לתת לו בטחון שזה קיים

התאימו את כלי אוכל – שימוש במזלג בגיל המתאים (סביב שנה וחצי פלוס,

לפעמים קודם לפעמים אחכ) יאט את קצב האכילה, הנעיצה דורשת מהילד:

פעולה > מחשבה> ובכך מאטה את קצב האכילה

הזמן יעשה את שלו, הוא יחקור יתנסה ויבין מה מספיק לו.

איך מחזקים תחושה בדרכים אחרות ?

דברים פריכים וקשיחים שיעוררו תחושה טובה בפה יכולים לספק את הצורך הזה

צרו  מצב שהתחושה היא חזקה יותר אבל לא מכמות האוכל אלא מהתנגדות המזון שהגשתם – מזון קשה ופריך

גזר מגורד על פומפיה, לחם קלוי, תפוח קלוף (בגיל המתאים ), מקל גריסיני . כל אלו יצרו תחושה חזקה יותר

תיבול בתבלינים חזקים כמו – לימון, שם, בזיליקום, גם הוא יועיל לתחושה החזקה שהילד הזה מחפש

והרגשי? הוא תמיד הכי מרגש:) 

אם תסתכלו על הילד כמראה הפוכה, ז"א שהוא בסהכ מגיב לתגובות שאתם מיצרים עבורו,

תבינו שבהיפוך ההתנהגות שלכם תוכלו לצפות להתנהגות שונה ממנו.

מה זה אומר ?

אל תתערבו לו בכל ביס, הכניס יותר מידי ? האמת סביר להניח שלא יקרה דבר

התערבו רק בשיש ולא בצלחת, בשיש > חיתכו בגודל המתאים והגישו כמות מתאימה

בצלחת,מה הוא ייקח  זו כבר בחירה שלו

אם זיהיתם מה העניין, מעולה!
אם התחברתם לפתרון, מצוין !

ובכל מקרה, אלו המלצות כלליות 🙂 ואם יש ספק אפשר לגשת לאבחון של ריפוי בעיסוק.

עגלת קניות
Start typing to see posts you are looking for.