למה, מתי ואיך משלבים שיבולת שועל בתפריט ?

שיבולת שועל זה החיים! קוואקר אני מכניסה לכל מתכון. מכינה עם זה קציצות לביבות ועוגות. משפטים כאלו לצד משפטים שמעוררים פליאה וחוסר הכרות עם אחד מחומרי הגלם המעניינים במטבח עולים בכל פעם שנשאלת שאלת הקוואקר!

את הכתבה הזו אני כותבת בשיתוף פעולה עם הגולשים ועם קוואקר. יש פה שפע תוכן שהעליתם אתם כמשתשמים ומידע תזונתי מורחב.

שיבולת שועל מי את?

שיבולת שועל, שייכת למשפחת הדגנים המלאים, שיבולת שועל מכילה יותר חלבון ממקורות דגניים אחרים. כמו יתר הדגנים, חלבון שמקורו מדגן אינו מהווה חלבון מלא (ז"א שאין בו את כל חומצות האמינו החיוניות) ועל כן יש לשלבו כחלק מתפריט מגוון שיכלול גם קטניות.
סיבים מהסוג המסיס וגם סיבים שאינם מסיסים. אלו משפיעים על תהליך העיכול שלנו ועל שגשוג חיידקי (קראו בהמשך על תהליך העיכול בהקשר של תינוקות*)
ויטמיני B כדגן מלא נוכל לקבל משיבולת השועל ויטמינים מקבוצת ה  (B (B1,B2,B3,B5 , בעלי תפקידים שונים -במערכת החיסון, מערכת הנשימה הגדילה וחילוף החומרים. גם חומצה פולית המשתייכת לקבוצת ה B נוכל לקבל משיבולת שועל.

צריכת הסיבים על פי סקרי מצב התזונה בישראל (מב"ת)  מציגה כי אחוז הצריכה של סיבים לגיל, ביחס להמלצות, נמוך משמעותית.נשיבולת שועל היא דרך נוחה ופשוטה להעלות את התכולה של הסיבים בתפריט.
מקורות שונים בתזונה יספקו סיבים מסוגים שונים ובכמות משתנה.
מזונות עשירים בסיבים: ירקות, פירות, קטניות,דגנים מלאים וביניהם שיבולת שועל עם תכולת סיבים מגוונת בהרכבה.

סיבים בתזונת תינוקות ופעוטות – מתי מתחילים ?

ריכוז וכמות הסיבים בהרכב התפריט , ישפיע על יכולת מערכת העיכול לעכלם מבלי ליצור קושי.
המלצות הצריכה המתאימה לסיבים :
תינוקות – אין המלצה לכמות.

פעוטות בגילאי 1-3 שנים – 19 גרם ליום.

תפריט תינוקות המשלב פירות ירקות וקטניות, שהולכים וגדלים בנפח הנאכל באופן הדרגתי, יספק מגוון תזונתי טוב.
חשיפה לשיבולת שועל יכולה להעשות סביב גיל 8-9 חודשים ולאחריו (אין המלצת גיל רשמית ) ובהתאם להענות מערכת העיכול של התינוק.
שימו לב! בניגוד למבוגרים, אצל תינוקות ופעוטות לא נחפש רק מזון סיבי, אלא שילוב של מזונות עשירים בסיבים וכאלו שאינם, זאת על  מנת לאפשר עיכול נוח ולהמנע מריבוי יציאות שישפיע על ספיגת המזון.

שלבו דגנים מלאים בתפריטם של פעוטות, כדי לזכות בהענות טובה מצידם. שילוב דגנים מלאים בגיל מאוחר עלול לעורר קושי בשילוב (צבע שונה, טעם שונה מדגנים לבנים) וזאת בידיעה שהסתגלות מערכת העיכול חשובה ואתם נענים בפחתת ה"מלאים" במידת הצורך .

איך עושים את זה?
כל הרעיונות הכי טובים שעלו בקבוצת המתכוניה

כל השימושים הכי טובים 🙂

 

גרנולה – תוכלו להכין גרנולה ביתית מעולה. אין לתת גרנולה יבשה לפעוטות מתחת לגיל 3-4 שנים. הקפידו להרטיבה בנוזל או יוגורט.

קציצות /לביבות – תוכלו להמיר את מקור העמילן (תפוח אדמה/פרורי לחם/חלה ) במתכוני קציצות שונים. הנה דוגמה למתכון  

חביתה – דרך מושלמת להפיכת חביתה לארוחה של ממש, בביס! הנה מתכון 

שייקים – לכל שייק שתבחרו תוכלו להוסיף כפית או שתיים של קוואקר. שימו לב! שייקים מבוססי פירות עשירים כשלעצמם בסיבים. שימו לב האם זה נוח לעיכול עבור הילדים 

דייסה שיבולת שועל – הכי בסיסי, אבל הכי טעים! הנה מתכון 

דייסת   Overnight – אחד הדברים הכי טעימים בעולם!! משרים שיבולת שועל בנוזל כלשהו, ואוכלים מחר בבוקר. יש מלא מתכונים ברשת ויש לנו גם באתר. כאן המתכון 

שניצלים – בתוך תערובת פרורי הלחם, שלבו גם שיבולת שועל. הכינו ממש כמו שאתם רגילים. ואם עוד לא ניסיתם שניצלים אפויים, הנה הם כאן 

באמבטיה, כן כן . שימו בתוך גרב שיבולת שועל והשתמשו בה כמו סבון. לא מצאתי על זה מחקר מדעי 🙂 אבל מצאתי הרבה המלצות ברשת לאמבטיית שיבולת שועל. 

הסמכת מרקים – בכל שלב ולכל מרק, תוכלו להוסיף קוואקר ולהגיע לסמיכות שנוחה לכם.

לקריאה  נוספת והרחבה על יחודיות מוצרי קוואקר, תוכלו לקרוא באתר 

עגלת קניות
Start typing to see posts you are looking for.